15 Nisan 2016 Cuma

Doğadan Adaçayı


Merhabalar,

Bugün uzun süredir kullandığım bir bitki çayından bahsedeceğim. ilk başlarda içmekte zorlandığım bu çayı içmekte ve alışmakta kararlıydım ve tabikide başardım.

Ben bu çayı neden içtim ve kendimi neden alıştırmak zorunda kaldığımı soracak olursanız bir kaç senedir savaştığım faranjit rahatsızılığı geçiriyorum ve genelde mevsim geçişlerinde yakama yakısan bu rahatsızlığa alıştım artık. Bu bitkiyi bilmeyeniniz varsa aşağıdaki resim gibidir.

                                                                                                                  (resim alıntıdır )

İlk başta içerken gerçekten tadı biraz rahatsız edici oluyor ama zamanla alısıyorsunuz.

Bu bitkinin gerçekten çok faydasını gördüm . Bunlar neler derseniz şiddetli şekilde baş ağrılarım ve belirli dönemlerde gelen migren ataklarımda azalma hissettim. Ayrıca vücuttaki pis toksinleri atmanızda gerçekten yardımcı oluyor. Bizzat kendim yaşadım özellikle de sürekli boşaltım hissi oluyor. ( Tuvalete çıkma)


Adaçayı bitkisinin pek çok yararı vardı muhtemelen. Kısaca sıralayacak olursak ;

-Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar 
-Beyin fonksiyonlarını geliştirir 
-Bronşit ve astım belirtilerini hafifletir 
-Karaciğeri temizler 
-İdrar yolu enfeksiyonunun tedavisine yardımcı olur 
-Aşırı terlemeyi azaltır 
-Stresi azaltır
-Sakinleştirir
-Menopoz sonrası belirtileri hafifletir 
-Saçların beyazlamasını yavaşlatır 
-Mantar enfeksiyonlarına karşı kullanılır 
-Hafızayı güçlendirir
-Alzheimer’a karşı yardımcı olarak kullanılır
-Kan şekerini düşürür 
-Dişeti iltihaplanmasına karşı kullanılır 
-Ağız yaralarının tedavisinde kullanılır
-Sinirsel baş ağrısını hafifletir
-Safra kesesini çalıştırır
-Gargara suyu olarak kullanılır 
-Boğaz ağrısını alır 
Kaynak : http://www.bitkicaylarininfaydalari.com/adacayinin-faydalari/


Şu anda oturdum ve bu bloğu yazarken bile fincanımda sıcak sıcak içiyorum. Eğer benim gibi şikayetleriniz varsa bir bakın derim. Umarım azcık ta olsa bilgi vermişimdir.

                                                            Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder